Skip to main content

My Wedding Prep


Assalamualaikum

Dah lama tak menjengah ke blog usang saya ni. Nak menulis pun ada sikit janggal, chewwah! Entry kali ini telah saya rojakkan memandangkan ianya aktiviti lepas yang tak sempat saya abadikan dalam blog picisan ni memandangkan kesibukan hidup sebelum ni. 

Alhamdulillah, majlis akad nikah saya & pasangan, Ami Syaqry telah selamat disempurnakan pada hari Jumaat yang penuh keberkatan (Inshaallah), 1.3.2013, diikuti dengan majlis bersanding di Penang pada 2.3.2013 dan majlis bertandang di Ipoh, 3.3.2013 sebagai penutup majlis.Alhamdulillah,genap setahun kami bertunang (3.3.2012). Bersyukur dikurniakan Allah kekuatan & atas izin serta peliharaNya kami telah disatukan atas lafaz ijab & qabul. Insyaallah ada rezeki nanti, foto-foto sepanjang majlis berlangsung akan turut dimuatkan dalam blog ni.

Jutaan terima kasih & penghargaan saya ucapkan pada setiap individu terlibat,dari ibu & ayah yang banyak bersusah payah untuk saya. Untuk mertua saya mama & papa yang berpenat lelah ,  untuk seluruh ahli keluarga saya yang banyak membantu, untuk semua rakan-rakan yang hadir & mendoakan dekat atau jauh.Terima kasih.Moga Allah memudahkan segala urusan korang.

Sejurus selesainya kursus nikah,dari situlah bermulanya persediaan kami sedikit demi sedikit.Maklum la,nak ulang alik shah alam-penang selalu memang kurus la kan:p Tapi balik buat HIV test kat kampong relax je,gi klinik desa,sekejap je dah dapat result.Kalau di kL ni mencabarnya, kadang-kadang hiv rapid test kit tu pun boleh habis.Makanya memang jadi cerita panjang.

Lepas ni boleh diframekan dah:)

Sewaktu balik ke Penang, sempat juga saya menjengah ke beberapa butik pengantin kalau-kalau ada baju yang cun untuk disewa. Di Hassan Abu Bakar Wedding Couture ni memang banyak baju cantik-cantik.Bangsan juga sangat berbakat orangnya, friendly pulak tu. Mostly orang-orang utara memang friendly *cheewahh...sempat lagi tu. Kami suka buat ramai:p 

Seronoknya try baju yang dah siap..tinggal sarung je

Baju ni belum siap sepenuhnya lagi k.Belum ditatahkan berlian & labuci gituew:)

Simple & Sweet kan? Maksud saya baju tu.Erkkk??:p

Tapi memandangkan banyak gak bahagian yang perlu dialter untuk ngam dengan badan+susah nak suaipadan dgn baju pengantin lelaki+saya jarang balik penang, last-last tempah jela kat kL(senang nak fitting baju) Tapi terpaksa korbankan masa & idea untuk cari material la. Sekali harung je tempah baju pengantin lelaki & perempuan.Memang penat,tapi saya memang minat pun buat kerja mengadap kain ni sehari suntuk pun takpe:)

Selesaikan material untuk majlis sanding di Penang

Ok...kita kasi chance la,abang kite ni pun nak ikat-ikat kain kat belakang gak:P

Lily yang sangat baik membantu saya untuk baju akad nikah.

Alhamdulillah untuk majlis bertandang, mama mertua saya telah menghadiahkan kain lace yang dibelinya ketika pulang dari Mekah.Jadi saya hanya perlu menyuai padankan lace tersebut dengan mana-mana kain/lining yang dirasakan sesuai.Untuk part ni,kerja saya memang jadi double triple mudah.Terima kasih mama:)

Antara warna yang sempat di try,test,cuba

Test warna ni pulak..macam pilih warna cat dinding rumah:)

Bab kad jemputan, saya sangat-sangat pemalas.Map rumah saya pun Ami Syaqry yang tolong buatkan.Terima kasih sayang:)

Kad o Kad

Gigih kan?

Tapi bab cari barang hantaran memang saya suka,rasa macam shopping megasale.Memang rambang mata sebab dah bercampur aduk antara design casual & wedding. Maklum la, heels kahwin zaman sekarang dah semakin simple.Dah jarang yang berlabuci sangat kan melainkan yang custom made tu memang terbaeekk la.Letak pearl sket, diamond sket...wieewiett!

Nyum-nyum..nampak menyelerakan


Akhirnyaa..Heels & handbag yang berjaya menambat hati

Punya la rojak entry ni sampai nampak cam preparation hanya dibuat dalam tempoh seminggu je kan?hehe..susah senang, suka duka, ianya tetap akan menjadi sesuatu yang indah untuk dikenang:) Alhamdulillah.











Popular posts from this blog

Deco & Gubahan Hantaran

Assalamualaikum
Entry kali ni mungkin saya akan banyak sentuh tentang deco & peralatan asas yang diperlukan untuk gubahan hantaran. Macam saya sendiri, saya tidak peruntukkan bajet yang tinggi untuk dulang/pahar dan sebagainya.Cuma diakui saya banyak buang duit kat minyak kereta sebab banyak survey. Huhu..*Terima kasih Ami Syaqry yang banyak bersusah payah untuk majlis ni.
Untuk pemilihan dulang hantaran, fokus saya lebih kepada yang simple & tak mahal sangat sebab minat saya lebih tertumpu kepada bunga-bungaan:P  Nasihat saya, dalam urusan pertunangan..korang boleh pilih apa saja mengikut minat korang.Nak yang cute?fancy?Belasah je.Tapi berbeza bila sampai bab nikah kahwin, ianya macam sebuah misi yang lebih serius.  Suntikan element ‘exclusive’ dalam urusan nikah kahwin seringkali diberikan keutamaan.*Sembang kencang macam dah pernah kahwin,itu hanyalah pendapat berdasarkan penelitian saya:)
Memandangkan saya tiada pengalaman gubah-menggubah ni, apa yang mampu saya pertaruhkan …

Lollipop Bouquet

Assalamualaikum
Jom kali ni muqaddimah pendek je sebab banyak lagi preparation yang belum siap.Wuaaa…dah start takut!Tinggal 2-3 hari je lagi.Ngeee..
Kali ni nak cerita tentang idea yang tercetus bila saya tengok lollipop chupa chups yang saya beli tu agak membosankan.Jadi saya fikir & fikir..nak buat apa ye kasi lollipup murahan ni nampak cute untuk budak-budak kecik?Ibu kasi idea letak ribbon je:P
Rupa asal lollipop seperti yang kita sedia maklum..colourful & sedap:)
Bila idea dah tercetus, saya pun terus capai creepe paper saya yang berbaki,then terus gunting-gunting dan balut lollipop tu & jadikan ia macam kuntuman bunga.Sesiapa nak pakai tissue paper pun boleh,tapi tissue paper saya dah habis buat bunga haritu.Jadi saya recycle je apa yang ada.Hehhe:P
Bab sepahkan rumah...serahhhh!Haa..ini dia bunga raya bunga kebangsaan:P
Pastu saya mula susun atas polisterin yang saya bikin dalam entry yang lepas. *Berguna gak rupanya polisterin nih:P Saya mulakan dengan bunga kuning tu.…

Malam Berinai

Assalamualaikum
Hujan-hujan cenggini, seronok gak menulis...sambil makan cucur bilis & kopi panas, nyummss!!Entry malam berinai plak kali ni. Rasa tak sabar nak buat entry tergendala yang lain,nak cepat-cepat completekan semua story,tak sabar nak menulis pasal kehidupan yang terkini je.Tapi kena siapkan cerita ikut turutan la rasanya,sebab nak simpan wat kenangan kan:) Biasa la orang sentimental ni:P
Lepas sesi outdoor untuk akad nikah, malam tu terus buat majlis berinai. Wat majlis berinai kecik je..seronok-seronok & gelak-gelak adik beradik je. Selalu orang berinai sebelum akad nikah kan?tapi sunyi la bergambar sesorang. *Walaupun saya memang kaki bergambar & husband adalah sebaliknya:P Tapi seronok tengok gelagat beliau yang cuba beraksi tu.Huhuu! Adik beradik sekeliling pun tak kurang dengan adegan & tips bergambar yang diaorang cadangkan. Lagi over...lagi bagus kata diaorang!Padahal sesaja seronok membahan pengantin baru gituew.Uhukkss:P Walaupun family saya tak …