Skip to main content

Posts

Showing posts from 2012

Open House

Assalamualaikum
Phewwww...giat seharian ber 'open house' ke sana sini. Gigih membawa perut yang berat, padat & sendat ke sana ke mari.Dan apa yang paling penting, saya dapat jumpa semula kawan-kawan lama dari sekolah rendah-menengah dulu.Dapat menghabiskan masa bersama-sama untuk berkongsi cerita dan perkembangan terkini. Hmm..cepatnya masa berlalu.Alhamdulillah, masing-masing bahagia dengan kehidupan terkini.Happy:)
Seronok bila Miha, Suhaili & Liza datang menjemput saya dirumah, rasa macam nak gi kutip duit raya lagaknya. Berbekalkan perut yang kosong & berkeroncong.Dalam kereta,saya & kawan-kawan tak habis-habis meneka menu-menu menarik yang bakal dihidangkan. Rumah Ayu selaku rumah pertama yang diserang hendap oleh kami dijangkakan akan mengalami kerugian yang amat dahsyat akibat kedatangan tetamu yang mampu melicinkan apa saja.Tinggal pinggan mangkuk je selamat.Tu pun hampir-hampir jee..skett je lagi:P
Kamilah Si Gadis Desa...Phewwiett yang kanan tuh!Hahahaa:…

Kemaskini Memori Terindah

Assalamualaikum
Di suatu pagi yang nyaman & indah, berbekalkan bebelan ibu & ayah dek kerana sampai harini saya masih belum mula mengecat bilik. Maka saya pun memulakan langkah awal dengan duduk termenung memikirkan masa depan bilik saya. Bersakit pinggang saya cat sendiri bilik saya zaman cuti-cuti sekolah dulu, sekarang sebagai persediaan awal untuk menerima menantu, ibu & ayah minta jasa baik saya untuk tukarkan bilik bajet barney & friends saya ni kepada suasana yang lebih mendamaikan gitu:P *Nampak sangat bilik saya sebelum ni hiruk pikuk!
Dekat setengah jam saya duduk berfikir, sebab saya memang bukan dalam mood nak pegang berus cat.*karya seni memerlukan mood jiwa yang mendalam:P.Tapi nak tunggu mood, tahun depan belum tentu sampai.Fikir punya fikir konsep apa saya nak buat, last-last hal lain pulak terpacul kat kepala ni. Saya risau kalau satu hari nanti saya akan merindui bilik lama saya.*Cehh!bajet deco bersama eric,tukar almost 100%. Untuk mengelakkan sebarang…

1 Syawal 2012

Assalamualaikum
Sesungguhnya saya tidak memiliki sebarang gambar raya melainkan apa yang telah saya cetak rompak dari folder sepupu sepapat & sanak saudara saya. Thanks korang!Muahxx:)
Alhamdulillah berkesempatan menunaikan solat sunat Aidilfitri pada tahun ni bersama ayah, ibu & sanak saudara di kampung opah saya di Lenggong, Perak. Aktiviti beraya diteruskan dengan acara kunjung mengunjung secara berkumpulan. Saya yang sudah lanjut usia turut tidak terkecuali untuk menyertai aktiviti tahunan kitaorang sejak kecil ni :P

Ini la sungai belakang rumah opah tempat mandi manda kecik-kecik dulu.Skrg air dah cetek:(
LipLap LipLap...Panas Terik!
Bergerak ke rumah Pakcik Azhar..Jalan kaki aje:)
Raya 2012
Selamat Hari Raya Aidilfitri
Ayah with Makteh & Marissa
Makteh & Family :)
Kak Rinni & Husband. Baby Qaseh & Qeisha
Cucu Opah:)
Selamat Hari Raya Aidilfitri semua.Saya mohon maaf salah & silap:)




Tentang Ibu

Assalamualaikum
Susah sangat nak lelapkan mata malam tadi, terfikirkan banyak perkara. Antaranya tentang ibu. Hampir sebulan saya melepak kat rumah ni.Malah tak mula cari kerja pun lagi sejak habis belajar ni.Seronok pulak menghabiskan masa kat rumah.Sejak masuk asrama (2003), inilah kali pertama saya melekat lama kat rumah. Ibu 'bagi muka' habis-habisan mungkin sebab memikirkan ini kali terakhir saya hidup bujang bersenang lenang. Hari-hari saya minta ibu gorengkan nugget tempura. Bukan tak boleh goreng sendiri, tapi mengada-ngada..rasa ibu goreng lagi sedap.Memang melampau!
Ya...saya sedang bercakap mengenai wanita ini. Dia Ibuku!
Sejenak saya terfikir, dengan apa yang telah saya capai hari ini (bukanlah ada apa yang membanggakan sangat pun), cuma jika difikirkan semula..Alhamdulillah, banyak perkara yang telah saya berjaya lalui dengan baik. Persoalannya, apa yang saya capai hari ini adakah benar-benar setimpal dengan usaha saya? Saya suka menghabiskan masa dengan banyak perka…

I am 25 years old girl

Assalamualaikum
Terlebih dahulu, Selamat Ulangtahun Perkahwinan yang ke-28 tahun untuk ibu & ayah tersayang (7/7/84). Moga ALLAH memelihara rasa cinta,kasih & sayang dalam hati kita sekeluarga. Moga ibu & ayah dikurniakan kelapangan jiwa, kegembiraan hati & kesihatan yang baik untuk beramal ibadat.InsyaALLAH.. Tak sabar nak balik Penang Ramadhan ni:) Selamat Hari Lahir juga buat bakal mama mertua, Pn.Miskiah Rais (4/7/56).Moga aunty selalu berada dalam Rahmat & kasih sayang ALLAH,serta berbahagia selalu disamping keluarga & cucu tersayang, Ummar Raimy B. Ammie Syaffieq.

Obsess betol saya dengan umur 25 tahun ni sebab 12 tahun lalu saya selalu terfikir tentang diri sendiri pada usia 25 tahun.*Mmg dari kecik dah kuat berangan:P Alhamdulillah masih diizinkan ALLAH untuk bernafas di atas muka bumi ini & didampingi oleh insan-insan yang tak lokek kasih sayang mereka untuk dikongsi.Terima kasih yang tak mampu dikira dengan jari,dihitung dengan kalkulator, wang ring…