Agenda Merisik & Meminang

January 12, 2012


Assalamualaikum

Dah sampai usia-usia senja ni baru saya tahu yang risik dan pinang ni adalah dua perkara yang sama:)  Ianya mungkin sekadar adat, tiada apa yang istimewa.Tapi bagi seorang wanita, *ececeh..wanitanya saya! Moment ini mungkin memberikan makna tersendiri dan kenangan peribadi bagi dikenang oleh dirinya seumur hidup. Alhamdulillah.. ianya juga adalah babak-babak indah yang akan tersimpan rapi dalam diari hidup saya:)

Syukur, setelah selesai test hari sabtu baru ni, saya pun bergegas balik ke Penang. Maklum laa..khabarnya ada 'pihak' nak datang merisik khabar saya yang montel nih:P Sebelum memulakan perjalanan ke Penang diakui saya rasa serabut sebab baru siapkan test, diri pun tak terurus sangat, 'bateri' pun dah weak!Tapi saya minta ibu doakan saya kuat. Saya anggap ini sebagai dugaan kecil dalam merealisasikan satu impian besar. Di saat genting macam tu,saya berpegang kepada falsafah cinta 'Lautan Api Sanggup Ku Seberangi' *Nampak sangat tipunya tu:P .

25 Disember 2011 (Ahad), 4.30pagi waktu Malaysia saya selamat sampai di Penang.Alhamdulillah! *Fuhh!Bajet macam sampai dari Frankfurt:P Sekitar pukul 8 pagi,saya terpaksa tidur sekejap memandangkan kepala saya dah gelong:( kelopak mata saya dah tak mampu buka. Tidur sejam dua je,saya dah terjaga, tapi Alhamdulillah...tidur sekejap yang memadai untuk saya 'charge bateri' yang tingtong sejak semalam.

Alhamdulillah sekitar selepas Zohor, kunjungan tetamu yang saya nanti-nanti dah sampai. Happy mengatasi nervous sejujurnya:)


Ini dia tetamu yang paling letih sekali.. Ummar:)

Masak simple-simple je hidangan buat tetamu. Time-time gini skill masak maggi saya memang sekupang pun tak berguna. Terkubur hasrat orang nak pinang kalau masak maggi je beb! So,apa lagi..time ni la nak buktikan kehandalan untuk menambat hati bakal mertua walaupun hakikatnya saya masak nasi pun kadang-kadang ke laut:P Tapi saya wat masakan kampung je.Maklum laa..saya kan orang kampung je. Ulam & sambal belacan kira ok sket la,kalau tak..kat penang asyik kari je..boring la muka dah macam aney!!Tapi berselera sikit makan masakan kampung ni *bagi pendapat saya la:P


Aww..agen perisik bawa kek laa.Terima kasih:)

                                           


Soalan yang diajukan kepada saya "Adakah saya sudi menerima lamaran tersebut? "
Sape yang nak pinang saya tu ye?Eceehh buat tak tahu plak..lempang kang!


Saya masih tidak menjawab soalan memandangkan tak tahu pula soalan itu perlu dijawab.
 Bajet macam zaman dulu-dulu..diam tanda setuju..muahaha:P

Kek merisik & tepak cincin. Nama atas kek tu kalau orang zaman dulu-dulu tulis kat pokok:P

Sarung cincin time..baju bersilat di dapur mesti bau sambal belacan..cisss!!

Ku mohon restu agar aunty sudi menerima diriku yang debab ni 
      sekaligus mendoakan wani jadi kurus:P

Sayang Ibu Ayah:)


         Seronoknye dapat hadiah..macam menang cabutan bertuah.Terima kasih 
Ami Syaqry & Family:)

Moga ibu ayah senantiasa mendoakan kami:)

Insan-Insan comel dihati saya:)


Alhamdulillah segalanya selesai dengan sempurna.Macam tak percaya cepatnya masa berlalu.Rasanya baru semalam mengayuh basikal roda dua,namun hari ini ada yang sudi menawarkan diri untuk sama-sama meneruskan kayuhan tanpa roda.Akan ada jatuh bangun,luka sini dan sana.Namun moga parut itu membuatkan kita belajar & menjadi lebih kuat untuk sama-sama menerokai kehidupan yang sementara ini. Saling membimbing untuk mengejar bahagia yang abadi *Makk aihh perumpamaan...overr kauu wani :P


Sesungguhnya jodoh,pertemuan,ajal & maut itu milik ALLAH,moga ALLAH membentangkan jalan & mempermudahkan perancangan kami,dan tidak memalingkan hati kami setelah beroleh bahagia.Amin Ya Rabbal Alamin..

You Might Also Like

0 comments