Monday, 9 July 2012

I am 25 years old girl

Assalamualaikum

Terlebih dahulu, Selamat Ulangtahun Perkahwinan yang ke-28 tahun untuk ibu & ayah tersayang (7/7/84). Moga ALLAH memelihara rasa cinta,kasih & sayang dalam hati kita sekeluarga. Moga ibu & ayah dikurniakan kelapangan jiwa, kegembiraan hati & kesihatan yang baik untuk beramal ibadat.InsyaALLAH.. Tak sabar nak balik Penang Ramadhan ni:) Selamat Hari Lahir juga buat bakal mama mertua, Pn.Miskiah Rais (4/7/56).Moga aunty selalu berada dalam Rahmat & kasih sayang ALLAH,serta berbahagia selalu disamping keluarga & cucu tersayang, Ummar Raimy B. Ammie Syaffieq.


Obsess betol saya dengan umur 25 tahun ni sebab 12 tahun lalu saya selalu terfikir tentang diri sendiri pada usia 25 tahun.*Mmg dari kecik dah kuat berangan:P Alhamdulillah masih diizinkan ALLAH untuk bernafas di atas muka bumi ini & didampingi oleh insan-insan yang tak lokek kasih sayang mereka untuk dikongsi.Terima kasih yang tak mampu dikira dengan jari,dihitung dengan kalkulator, wang ringgit & harta benda buat ibu yang melahirkan wani ke dunia ni (8/7/87).Penantian selama 3 tahun pasangan comel ni dimaqbulkan apabila dikurniakan seorang anak perempuan yang kuat ketawa, menggelabah & kuat makan ni:P Lahir-lahir je kat dunia tapak kaki kiri & kanan dah ada tahi lalat, memang kuat sungguh berjalan.*Ada kena mengena ke?:P Tapak tangan pun ada tahi lalat gak,kata orang..boleh bisu taw kalau makan penampar dari tapak tangan bertahi lalat ni:P Woiihh..hang merapu apa ni wani? Ok,berbalik kepada konteks asal kita ye*macam mesyuarat kabinet! 


Diberi nama Nurhazwani Bt Rosli  yang bermaksud 'Cahaya pemberianku anak perempuan Utusanku' *Hameekk..siap dengan maksud nama ayah sekali.Mesti laaa..nama ayah memang saya tak boleh tinggal.Sebab ayah ni dekat sangat kat hati saya:) Dari maksud nama saya kadang-kadang terfikir & terdetik di hati, "Apa sumbangan aku?", "Sebagai seorang anak,apa yang boleh dibanggakan tentang aku?" Cari punya cari jawapan..memang tak jumpa babe! Bila dah tak jumpa tu,mula la nak menggelabah.*sambil terduduk..tangan kiri pegang dahi,tangan kanan digenggam erat,then tumbuk-tumbuk lantai:P Kemonnn wani...sepanjang 25 tahun buat apa?Buat bodoo kaa? *Ada jugak laa..kerap gak berbuat demikian:(

Sambutan Hari Lahir tahun ni memang sangat-sangat berbeza la.Dah takde partayyy liar cam selalu:P Lepak makan je semata.Kek pun makin kecik!Besor sket je dari cupcake:P Cuma bezanya, ucapan hari lahir dari ibu & bakal mertua tahun ni semakin panjang lebar dari sebelum2 ni.Hehehee.. yela, seram kot tengok anak/bakal menantu yang asyik hiphip horeyyy cam saya ni! InsyaALLAH..Hari lahir tahun ni bakal menjadi sambutan terakhir saya sebagai bujangan.Tolong doakan ye:) Terima kasih ibu/ bakal mama mertua atas ucapan, nasihat & doa kalian.Moga wani dapat menjadi 'seseorang' yang lebih berfungsi untuk diri sendiri & keluarga.Amin..

Bajet birthday girl sangattttt sebab pakai baju ayah hadiahkan..kasut pun ayah hadiahkan time bertunang dulu.Terima kasih ayah:)

Bajet seni di Delicious..

Ini nama dia..melepak!sape tak reti lepak..meh nak ajar:P

Bantal-bantal ni menggalakkan saya untuk tido:P

My Birthday cake yang kecik genit, comel & montel:)

Dia & Latte..saya bukan penggemar coffee.Tapi suke gak poww orang punye!

Asyik ulang tayang muka sendiri..biasa laa..dah kata birthday girl kann:P

Ok foinee...Ami Syaqry nak gambo dengan cake jugak:P

Makan timee..nun jauh di Korea!Kitaorang gi Dubu-Dubu di Midvalley yang menyajikan masakan Korea. Seronok makan kat sini,ramai student UM. Rasa cam cinta kampus gitueww:P

Kami bukan k-pop follower! Blurr gilaaa nak order apa:P

Spicy Toppoki!

Zoom sket..Sayur-Mayur gitu:P

Gileerr ahh...Pedas!!Tapi sedap:)

Spicy Chicken

Citreon Dubu

Dinner:)

Jambu VS Senget

Bakar-Bakar

Ngaapp..Ngaapp..

Hari lahir saya yang paling mudah.Hehe..borak,bincang & makan. Mungkin lebih banyak tanggungjawab yang perlu saya galas selepas ini, masih banyak yang perlu dipelajari dalam masa yang singkat. Tapi saya seronok untuk explore, untuk belajar, untuk tahu:) Yessss! Saya dah bersedia..InsyaALLAH..