Hantaran Pertunangan

April 30, 2012

Assalamualaikum

Berkesinambungan dari entry-entry lepas, antaranya Ribbon Experiment. Entry ni ditujukan khas untuk gadis-gadis yang pernah inbox saya bertanyakan tentang hantaran dan khas untuk mereka yang minat buat kraftangan atau gubahan sendiri, mungkin ada idea yang boleh kita kongsikan bersama memandangkan saya DIY (do it yourself) kesemua hantaran pertunangan saya kecuali sirih junjung yang mendapat sentuhan housemate saya, Nadia Zamzuri.Thanks babe!Konsep hantaran ringkas dan mudah.Syok sendiri+berangan+jimat sebagai tips yang saya pegang untuk menjayakan misi ini.Isu tak cukup seni,tangan kayu dah tak timbul lagi dalam saat-saat genting macam tu.Saya belasah je buat sebaik mungkin.

Majlis bertunang sebelah utara kebanyakkan melibatkan makanan dan manisan. Belum lagi barang-barang keperluan seperti perfume dan sebagainya.Namun itu hanyalah adat, mungkin berbeza bagi setiap negeri.    
5 dulang berbalas 7 bukanlah jumlah yang banyak, tapi sedikit berat untuk orang yang amatur macam saya ni. Tapi Alhamdulillah semua tu dah berakhir.Fuhh legaaa..Jom kita layan gambar pulak! 
Credit to my OP, Gorgeously Pictured . Terima kasih Zam atas setiap moment indah yang dirakamkan:)

Tafsir Al-Quran Per Kata

Sirih junjung

Macarons

Vanilla Coklat:P

Kek Biskut Belanda

Buah Segar Pasar Pagi:)

Kemeja 


Itu je kesemuanya 7 dulang.Ringkas je,semua orang boleh buat! Yang penting, rajin-rajinkan diri anda untuk mencuba:)

You Might Also Like

0 comments