Ribbon Experiment

February 29, 2012


Assalamualaikum

Fuhh..penat!dekat 5 kali tukar design ribbon.Tapi memadai la saya share 2-3 design je yang membuatkan saya tak cukup tidur sebab sibuk dok bereksperiment dengan design.Adehh laa!

Memula saya buat yang 7 kelopak ni.Rasa besor bebenor.Haha..Saya nak yang cute,tapi lagi simple dari ni.Nak buat ribbon gini 100% ikut step macam buat ribbon untuk pembalut hadiah macam kat jusco tu.*secara detail la kononnya tu:P Tapi hasilnya akan berbeza sikit sebab material yang saya guna ni betul-betul kain ribbon.So,tak berapa nak menjadi lor:(

Ini buat sepit rambut nice gak nihh..hahaha:P

Dah tu,bila tak puas hati..saya bikin loop ribbon pulak.*Sebelum tu saya ada buat 1 design yang saya tlupa nak snap sebab tengah stress.Wat ribbon pun stress I cakap u olls:P Design ni boleh ikut minat masing-masing nak double or triple loop.Jom tengok ribbon ni bila saya test kat hantaran:)

Nampak nice & simple pada sesetengah item:)

Boleh pulak  tak puas hati dengan warnanya,saya bikin lain pulak guna ribbon purple saya.*nape nampak pink ye?hentamm jela:P

Pandangan belakang hantaran:)

Bila test kat kain pelikat burberry saya nampak ok lagi.*ayah tanya nape panggil burberry?sebab design kotak-kotak burberry.Cehh hampehh:P Tapi bila test kat Al-Quran,nampak flat!mcm dinding,takde dimensi.Tak pasti la sebab warna atau kedudukan ribbon tersebut..wuwuwu!Ni kalau complain cerewet gini kat orang mahu kena lempang ni.Mujur kritik diri sendiri jerk:P Memang layak DIY jela.Huhu:P

Sudut 60 darjah cam boleh tahan lagi:P

Kalau dari sudut depan tak yah cerita la..ranap terus!wuhehe..

Aduh!!Mengapakah??Ranap babe Ranap:(

Makanya saya berikrar wat 1 lagi,nasib la dapat design yang lagi elok atau tak..tapi saya nak design lain yang lebih ada dimensi.So saya pun demand & marah-marah diri sendiri suruh bikin ribbon baru!Huhu:P Last-last ribbon kanak-kanak ini jugak yang saya berkenan.Ok,ini ada la sikit dimensi 3D ke 4D gitu.

Ok..ini sebagai pengubat kekecewaan..wuhuhu!

Dah penat buat ribbon je keje,saya pun nekad untuk pilih design kanak-kanak tu je & buat banyak-banyak.

Alhamdulillah...selesai bab ribbon.Lega!

Selesai 1 bab.Nak tengok saya apply design ni kat hantaran tak?ok,nanti saya share taw.

You Might Also Like

0 comments