Lollipop Bouquet

February 28, 2012


Assalamualaikum

Jom kali ni muqaddimah pendek je sebab banyak lagi preparation yang belum siap.Wuaaa…dah start takut!Tinggal 2-3 hari je lagi.Ngeee..

Kali ni nak cerita tentang idea yang tercetus bila saya tengok lollipop chupa chups yang saya beli tu agak membosankan.Jadi saya fikir & fikir..nak buat apa ye kasi lollipup murahan ni nampak cute untuk budak-budak kecik?Ibu kasi idea letak ribbon je:P

Rupa asal lollipop seperti yang kita sedia maklum..colourful & sedap:)

Bila idea dah tercetus, saya pun terus capai creepe paper saya yang berbaki,then terus gunting-gunting dan balut lollipop tu & jadikan ia macam kuntuman bunga.Sesiapa nak pakai tissue paper pun boleh,tapi tissue paper saya dah habis buat bunga haritu.Jadi saya recycle je apa yang ada.Hehhe:P

Bab sepahkan rumah...serahhhh!Haa..ini dia bunga raya bunga kebangsaan:P

Pastu saya mula susun atas polisterin yang saya bikin dalam entry yang lepas. *Berguna gak rupanya polisterin nih:P Saya mulakan dengan bunga kuning tu.*Guna basic gubah bunga.Kalo korang perasan..ianya hanya hasil dari cantuman kelopak.sebab ia tak makan ruang sangat macam bunga merah tu.So, si kuning saya susun di bahagian tengah.

Yang kuning ni cantuman kelopak je..susah kembang:(

Ikutkan hati nak susun sampai penuh,tapi memandangkan kestabilan polisterin yang tak mengizinkan, so sayang bercadang untuk buat 2-3 bouquet terus.Lagipun nampak renek & montel sket:P

Kaki polisterin boleh potong dua..kasi renek ok:)

Tadaaa…dah siap jambangan lollipop saya.selain sesuai digunakan untuk menambat hati kanak-kanak,ianya boleh juga digunakan sebagai pengganti bunga graduasi atau senjata memujuk emak korang kalau dia merajuk:P

Jambangan bunga-bunga cinta:P

Ok,jom sambung kerja!Masa itu emas.Arghhhh..stress pun ada!Nervous tak payah cerita la.Macam-macam nak difikirkan.Susah jugak jadi anak tunggal ni bila tiba bab kenduri-kendara, banyak benda yang saya perlu buat sendiri.Saya kena well organized,kalau tak..memang jenuh la sebab takde siblings lain nak jadi runner atau ingatkan saya itu ini.Syukur saya ada parents,saudara-mara & kawan-kawan rapat yang sangat membantu. Terima kasih semua.Sayang korang:)

You Might Also Like

0 comments