Skip to main content

My Engagement 3.3.2012

Assalamualaikum

Akhirnya..setelah hampir 2 bulan berlalu barulah saya berkesempatan nak bercerita lanjut tentang majlis pertunangan yang lepas. Mungkin dah lapuk untuk dikongsi, tapi ianya sesuatu yang bermakna untuk saya pahatkan dihati & di blog riang ria saya ni:)


Tapi cerita pun tak cerita sangat la kan, previous post dah banyak cerita.Makanya entry kali ni ringkas abes & agak skema, tapi banyak gambar je.Juling-juling mata tengok!Untuk saudara-mara & sahabat handai yang hadir, jutaan terima kasih saya ucapkan. Mohon ampun & maaf kalau ada salah & silap, terkurang layanan atau sebagainya. Budi baik kalian sangat saya hargai. Kalau saya ada terlepas pandang gambar korang takde ke, nanti roger-roger taw:)


Layankan ajee...









Rombongan dah sampai..mesyuarat dulu:P




Sesi menyarung cincin:)



Thank you aunty..Love you:)


Okey..sesi bergambar bersama insan-insan yang dekat dihati:)





Sesi bersama gadis-gadisku yang manja..awwww.Muahxxx...sayang korang!





Dengan Ami Syaqry pulak:)


Terima kasih semua yang terlibat.Dari crew,ahli keluarga kedua belah pihak,kawan-kawan semua.Kalian umpama pelangi yang menceriakan hari bahagia saya.Tudiaaaaa aihh perumpamaan..Apa yang penting,saya sayang semuaaaaaaa...











Popular posts from this blog

Deco & Gubahan Hantaran

Assalamualaikum
Entry kali ni mungkin saya akan banyak sentuh tentang deco & peralatan asas yang diperlukan untuk gubahan hantaran. Macam saya sendiri, saya tidak peruntukkan bajet yang tinggi untuk dulang/pahar dan sebagainya.Cuma diakui saya banyak buang duit kat minyak kereta sebab banyak survey. Huhu..*Terima kasih Ami Syaqry yang banyak bersusah payah untuk majlis ni.
Untuk pemilihan dulang hantaran, fokus saya lebih kepada yang simple & tak mahal sangat sebab minat saya lebih tertumpu kepada bunga-bungaan:P  Nasihat saya, dalam urusan pertunangan..korang boleh pilih apa saja mengikut minat korang.Nak yang cute?fancy?Belasah je.Tapi berbeza bila sampai bab nikah kahwin, ianya macam sebuah misi yang lebih serius.  Suntikan element ‘exclusive’ dalam urusan nikah kahwin seringkali diberikan keutamaan.*Sembang kencang macam dah pernah kahwin,itu hanyalah pendapat berdasarkan penelitian saya:)
Memandangkan saya tiada pengalaman gubah-menggubah ni, apa yang mampu saya pertaruhkan …

Lollipop Bouquet

Assalamualaikum
Jom kali ni muqaddimah pendek je sebab banyak lagi preparation yang belum siap.Wuaaa…dah start takut!Tinggal 2-3 hari je lagi.Ngeee..
Kali ni nak cerita tentang idea yang tercetus bila saya tengok lollipop chupa chups yang saya beli tu agak membosankan.Jadi saya fikir & fikir..nak buat apa ye kasi lollipup murahan ni nampak cute untuk budak-budak kecik?Ibu kasi idea letak ribbon je:P
Rupa asal lollipop seperti yang kita sedia maklum..colourful & sedap:)
Bila idea dah tercetus, saya pun terus capai creepe paper saya yang berbaki,then terus gunting-gunting dan balut lollipop tu & jadikan ia macam kuntuman bunga.Sesiapa nak pakai tissue paper pun boleh,tapi tissue paper saya dah habis buat bunga haritu.Jadi saya recycle je apa yang ada.Hehhe:P
Bab sepahkan rumah...serahhhh!Haa..ini dia bunga raya bunga kebangsaan:P
Pastu saya mula susun atas polisterin yang saya bikin dalam entry yang lepas. *Berguna gak rupanya polisterin nih:P Saya mulakan dengan bunga kuning tu.…

Malam Berinai

Assalamualaikum
Hujan-hujan cenggini, seronok gak menulis...sambil makan cucur bilis & kopi panas, nyummss!!Entry malam berinai plak kali ni. Rasa tak sabar nak buat entry tergendala yang lain,nak cepat-cepat completekan semua story,tak sabar nak menulis pasal kehidupan yang terkini je.Tapi kena siapkan cerita ikut turutan la rasanya,sebab nak simpan wat kenangan kan:) Biasa la orang sentimental ni:P
Lepas sesi outdoor untuk akad nikah, malam tu terus buat majlis berinai. Wat majlis berinai kecik je..seronok-seronok & gelak-gelak adik beradik je. Selalu orang berinai sebelum akad nikah kan?tapi sunyi la bergambar sesorang. *Walaupun saya memang kaki bergambar & husband adalah sebaliknya:P Tapi seronok tengok gelagat beliau yang cuba beraksi tu.Huhuu! Adik beradik sekeliling pun tak kurang dengan adegan & tips bergambar yang diaorang cadangkan. Lagi over...lagi bagus kata diaorang!Padahal sesaja seronok membahan pengantin baru gituew.Uhukkss:P Walaupun family saya tak …