AYAH

May 29, 2012

Assalamualaikum


Ayah!Ayah! Wani Sayang Ayah! I Love You So Much. Sangat susah kalau bercerita tentang ayah sebab tempat ayah selalu di hati saya.Bila perlu diluahkan tentang ayah, ianya akan menjadi satu ayat yang sangat susah untuk diatur kerana hanya ALLAH yang Maha Mengetahui betapa bertuahnya saya dianugerahkan seorang ayah yang menghabiskan separuh hayatnya untuk mendidik saya, untuk bersabar dengan saya,untuk memegang tangan saya jatuh & bangun, untuk menukarkan air mata saya kepada semangat & kekuatan, untuk bersama saya membuat keputusan penting dalam hidup & untuk melihat kebahagiaan saya. Alhamdulillah..kerana hari ini,saya masih diberi kesempatan untuk mendengar suara ayah. Suara yang saya akan rindu sampai bila-bila...


Tiada bentuk penghargaan yang mampu saya balas,tiada majlis hebat atau hadiah mahal yang mampu saya beri sebagai penghargaan. Namun jika jarak & masa itulah yang menjauhkan kita.. mungkin itulah yang perlu saya belajar 'curi' dari hidup saya. Saya perlu curi lebih masa untuk telefon & dengar suara ayah.Saya perlu curi lebih masa untuk balik kampung tengok muka ayah. Setelah sekian lama hanya ucapan hari lahir yang mampu saya luahkan di corong telefon. Namun di usia ayah 56 tahun baru-baru ini (25 MAY 1956). Alhamdulillah atas pelbagai urusan lain sebagai hikmah, sempat juga saya mencuri masa untuk pulang meraikan bersama-sama ibu & ayah. Terima kasih Ami Syaqry & kawan-kawan yang turut menemani.

Syukur..masih diberikan kesempatan utk moment seperti ini

Ayah..Hero Pertamaku!Sayang Ayah..

Doa Ibu..senjata paling penting bagi saya:)

Terima kasih Mai,Nadia,Tahsriq & Ami Syaqry:)

Pendekatan seorang ayah itu mungkin berbeza. Ada yang lembut tutur nasihatnya, ada yang tegas, ada yang bengis lagaknya. Bersyukur andai kita punya ayah yang nasihatnya kita bawa kemana-kemana, namun andai sebaliknya..bagaimana sekalipun pendekatannya sebagai seorang ayah, percayalah...dalam hati setiap ayah kita, anak mereka adalah anugerah terindah yang pernah dimiliki & ketahuilah besar sungguh harapan mereka terhadap kita. Sejauh mana kita melangkah, bagi yang masih memiliki ibu & ayah..selain berdoa,marilah kita sama-sama berusaha mencuri masa untuk diluangkan bersama mereka selagi masih ada hayat. Namun jika ibu & ayah telah tiada..doa seorang anak itu sebagai medium penghubung kasih sayang yang tak pernah berakhir. InsyaALLAH.

Untuk ibu & ayah.. Wani takkan mampu balas jasa ibu & ayah. Tapi wani harap wani mampu bahagiakan ibu & ayah. Moga doa dari ibu & ayah sentiasa memudahkan impian & cara untuk wani laksanakannya. Amin.

Selamat Hari Lahir yang ke-56 tahun Ayah!

Sayang Ibu...Sayang Ayah...

You Might Also Like

0 comments